Drie fans om m’n bed is niet genoeg

Ik was op Curaçao om te werken, dus in het hotel kon ik niet eeuwig blijven. Hoewel: Jack Kerouac schreef On the Road in het New Yorkse Chelsea Hotel, waar ooit ook Mark Twain, Bob Dylan en Charles Bukowski woonden. En in het Avila Beach Hotel was ik evenmin de enigste schrijvert. Neêrlands best verkopende was er, in het gezelschap van haar geheime minnaar. En Sonja Bakkert zelf niet, kon ik zien bij het ontbijtbuffet. Zij en Rik F. vielen ’t aan als sprinkhanen, second and third helping, pancakes en hup, nog een portie eieren. Ach, ze had die nacht vermoedelijk geen been dicht gedaan, dus laat ‘r lekker. Morgen weer een balansdagje.

Maar na 4 dagen hotel kon ik terecht in het huis waar ik de komende 3 maanden zou wonen, waar ik mijn boek zou afmaken. Een fijn huis, in Julianadorp, een in de jaren ’30 gebouwd dorp voor het hoger Shell-personeel. ‘Het ligt op de wind,’ zei m’n landlord, ‘dus airco heb je niet nodig.’ Maar ondanks liefst drie fans om m’n bed -en weer nul er in- kon ik niet slapen. Koeler dan 28 graden werd ’t niet en da’s te veel voor deze makamba.

En omdat een ander huis onvindbaar bleek in topmaand december, zat ik na een verblijf van 9 dagen in ’t vliegtuig terug naar Holland. Alleen zeilmeisje Laura was korter op de Antillen dan ik.

En nu? Ik zoek nu een nieuwe plek om te schrijven. Ik moet wel: m’n huis is verhuurd tot half maart. Maar waar kan ik heen? ‘k Wil niet naar Noord-Ierland, niet naar Noord-Ierland, daar gaat alles stuk, waar kan ik heen, ik kan niet naar China, ‘k wil niet naar China, dat is me te druk.

Naar Kaapstad? Daar gebeurt ‘t, zeggen Zij Die Het Weten Kunnen, het is the most beautiful city in the world. ‘Kom naar Buenos Aires,’ zei een vriend. Goed idee: Argentijnse meisjes zijn schitterend en ze vallen op Hollandse jongens, zelfs op mollige met gele tanden. ‘Ga naar Ceylon,’ zei een vriend, ‘ik ken daar een theeplantage waar je als een vorst kan zitten.’ Tel Aviv dan? Bruisend en nu al mooi weer. Terug naar Frankrijk, waar ik begin dit jaar zo goed gewerkt heb?

Waar kan ik heen? Luxeproblemen zijn ook problemen. Na de Kerstdagen moet ik weg, aan ’t werk. Ik houd u op de hoogte van m’n whereabouts.

11 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

11 Reacties op “Drie fans om m’n bed is niet genoeg

  1. Ga naar Texel! Daar waar de lammetjes jong zijn en de nachten lang…

  2. Ja kom maar terug naar de Provence : “La Boussarelle” is wel al in trek in jan/febr maar als je snel beslist is het voor jou die we inmiddels enigszins kennen na 3 maanden bij ons (we blijven voorzichtig) en kan je tot 3 april 2010 blijven (Pasen) en /of daarna nog 3 weken en dan is het weer verhuurd.
    Véél plezier in de tussentijd, liefs Kook

  3. Sjaak

    Ibiza schijnt rustig te zijn in de wintermaanden, zacht klimaat, spiritueel. In de wetenschap dat je huis in goede handen is moet je je daar toch in alle rust kunnen concentreren op je boek…;-)

  4. sarina

    Echt weer te grappig….die acties van jou. Als je met deze humor je boek aan t schrijven bent word het zeker een succes.Ibiza lijkt me goed plan……x

  5. Jaap van Veen

    Ik heb ook wel eens in de herfst en winter op Eivisa gezeten maar het is heerlijk rustig daar dan, ook wel koud overigens…

  6. Patrick

    Ga lekker in winterslaap met boek onder je kussen, dan is het misschien wel af als je wakker wordt…

  7. Margré

    Markie Mark, wat was het nog even goed om je te zien en het eten onder je vandaan te graaien..;-)!
    Nu op het eiland Ibiza hoop ik dat je moet doen wat je moet doen, vindt wat je moet vinden, hoopt wat je wilt hopen en onderneemt wat je graag zou willen ondernemen. De meisjes zijn misschien niet zo mooi als in Argentinie, de wijnen niet zo lekker als in Zuid-Afrika en de taal niet zo mooi als in la douce France…maar het boek der boeken zal daar wel zijn finishing touch krijgen, doorspekt met een beetje zon en rustgevende wuivende palmen. Ik hou je huis voor zover in de gaten…heel heel hoog daarboven…dikke zoen en liefs van je buufje Margré

  8. Marie-José

    Het was mijn eerste keer met Mark… ja echt! nooit eerder een blog bekeken. Heel grappig.
    Geen fans in bed? Hoe kan dat nu met jouw looks en natuurlijk met jouw schrijverstalent.
    Enfin ga naar het bed en breakfast van Gerard Sieverts in Portugal.

  9. Je mag wel naar La de kleine Botte komen hoor, tot einde maart. Veel sneeuw.

    Wij waren op Bonaire. Veel leuker dan Blue Curacao..

    Jurriaan

  10. Erik

    The Chief zit in Spanje, niet in Portugal.

    Mocht je overigens naar Portugal willen, laat maar weten. Kan altijd kijken of daar van mij iets beschikbaar is ….

  11. oudoom Jean

    Beste Mark, ik had al eerder een reactie gestuurd maar die is op een of andere manier verdwenen. Heb nu samen met zoon Fabián (die daar veel handiger in is dan ik ouwe man, je weblog bekeken. Wat je vraag betreft: ja, natuurlijk ben je hier welkomn. Half uurtje vliegen, laat ons weten wanneer je aankomt en we halen je op.
    Tot gauw, Jean en Muriel

Geef een reactie

