Love Actually?

2003_love_actually_001

Ik doe natuurlijk wel of het hier fantastisch is, maar de werkelijkheid valt bitter tegen. Heb je Love Actually gezien? Colin Firth was in Zuid-Frankrijk bezig met een boek, maar eigenlijk meer met zijn prachtige Portugese huishoudster. Nou, als dat niet zo bijzonder was, hadden ze er geen film over gemaakt, want ik zit hier gewoon in m’n eentje en kook zelf (en nog slecht ook). 

Mijn huisje ligt diep in de bergen, ver weg van de bewoonde wereld. Mooi in de natuur? Doe mij maar de Nieuwe Prinsengracht. Hier lopen overdag rare spinnetjes door de keuken, wellicht giftig -zo ver weg is Afrika niet- en ’s nachts lopen zwijnen langs het huis, ik hoor ze schuren, grommen en knorren. Nee, de natuur is wreed & gevaarlijk. Vorige week bleek er een vaas te zijn omgevallen in mijn slaapkamer, terwijl ik er niet was, terwijl er geen raam open stond en ik dus ook de tocht de schuld niet kon geven. Wie heeft het dan gedaan? Geesten natuurlijk. Die waren hier rond. In de wouden is het niet pluis, dat zag je in de aangrijpende documentaire Blair Witch Project. Doodeng hier.

En dat doe ik dan allemaal in naam van de Literatureluur. Zit ik hele dagen te schrijven aan een boek dat straks geen hond wil lezen, dat in recensies wordt neergesabeld (‘deze man schrijft zelfs slechter dan Kluun’), dat bovendien geen cent oplevert. Wat een doffe ellende… Nee, leuk is anders.

5 reacties

Opgeslagen onder Uncategorized

5 Reacties op “Love Actually?

  1. Zo, dat klinkt lekker positief. Met het verkeerde been op het verkeerde spinnetje getrapt ? Waarschijnlijk komt volgende week de dochter van de burgemeester je nog even persoonlijk welkom heten en dan zal alles wel reg kom. Slecht koken ? Vraag in een posting om favoriete recepten en je kunt weer even vooruit. Dat heet dan crowdsourcing (http://crowdsourcing.typepad.com/) en daarmee ben je na het bloggen dan echt behoorlijk bij. Enfin, je twittert (http://twitter.com) nog niet maar dat zal niet lang meer duren. Ben je dan nog niet verzadigd dan kan je altijd gaan poken (http://www.doyoupoken.com/PokenWeb/corporate/welcome.jsf) alhoewel de kans dat je iemand ter plekke kunt poken vrij klein is. Toedeloe !

  2. markschalekamp

    Willem! Het is jouw schuld dat ik blog, maar moet ik nu ook al gaan twitteren? Dat is in de meeste Amerikaanse staten en Singapore toch verboden? En poken, krijg je daar geen SOA van?

  3. Jof

    Mark,

    Je weet toch dat Willem niets liever doet dan ongevraagd zijn geweldige kennis op ieder gebied te spuien… Maar goed, alleen op een berg in Zuid Frankrijk. De Prinsengracht is momenteel overigens geen pretje. Half Amsterdam is opgebroken, het weer is en blijft kut, en Feyenoord heeft niet alleen van Ajax verloren (dat spreekt voor zich) maar speelde ook nog eens verbijsterend slecht. Kortom, geniet van de spinnetjes, varkens en vogeltjes. Koop een leuk natuurboek en transformeer jezelf in een blije vogelaar, kom je ook nog eens achter dat scherm vandaan.

  4. HPK

    Nou, omdat je zo zit te chagrijnen komt hier een recept uit mijn Provencaalse (kan cedille niet vinden) kookboek: Ratatouille.

    aubergine
    courgette
    groene en rode paprika
    tomaat
    ui
    Alles in blokjes snijden, tomaat ontvellen (even in heet water), alles in olijfolie smoren (20 minuten)knoflook en Provencaalse kruiden erdoor (groeien bij jou om de hoek, volgens mij).
    Stokbrood erbij + een glas goeie wijn.
    Klinkt goed. Toch?

  5. Herre K.

    Hoorde het al in wat Rotterdamse wandelgangen (de deur naar Barendrecht was dicht danwel gesloten). Goed man, dat verhaal met dat RSS icoontje en dergelijke doet het. (Je) wordt gevolgd…

Geef een reactie

